τίποτα όρθιο

(post standupικό)

Ο τοπικός, αστικός μύθος λέει ότι πριν πολλά πολλά χρόνια στις Πανελλαδικές ο Σίλας Σεραφείμ βγήκε μέσα στην πρώτη ώρα των Αρχαίων και ενημέρωσε την κυψέλη των γονέων: «ααα, πολύ εύκολα, πολύ εύκολα», με αποτέλεσμα να εκτοξεύσει στα ύψη την ανησυχία και το άγχος, καθώς «αφού ήταν ΤΟΣΟ εύκολα γιατί ακόμα δε βγαίνει το βλαστάρι μας»; Αυτό που φυσικά δε γνωρίζανε ήταν ότι ο Σίλας (ποτέ δεν κατάλαβα ποιο είναι το όνομα και ποιο το επίθετό του) στην πραγματικότητα μικρό ενδιαφέρον έδειχνε για τις εξετάσεις καθότι ήδη είχε αποφασίσει να ακολουθήσει θεατρικά μονοπάτια. Αλλά αν είναι αλήθεια όλο αυτό, τότε ο δυναμιτισμός κάτι τόσο «εθνικά» ευαίσθητου όσο η «Πανελλαδική» αγωνία των γονιών σήμαινε ότι δε θα σταματούσε πουθενά. Και έτσι έγινε.

Στην παράστασή του ΚΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ο Σίλας Σεραφείμ δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Τα βέλη του εξακοντίζονται εναντίον πλήθος στόχων της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας. Πολιτική και πολιτικοί, Εκκλησία και θρησκευτικά, τέχνη και καλλιτέχνες, αγάπη και σεξ, δημόσιο και δημοσιοϋπαλληλίκι, Ευρώπη και ψωροκώσταινα. Φυσικά η παράσταση δεν εξαντλείται σε μια βαρετή παράθεση αστείων. Ο Σίλας ζει με πάθος αυτό το 2ωρο(!), χειρονομεί, υποκρίνεται, καταγγέλει, επιταχύνει, σταματάει, επιβραδύνει, επικοινωνεί, μονολογεί, επιτίθεται, σαρκάζει, αυτοσαρκάζεται, γλκυκαίνει, βρυχάται, ροχαλίζει(!)…

Ο χρόνος του είναι δομημένος σε δύο μέρη. Στο 1ο είναι έντονα τα στοιχεία της επικαιρότητας ακολουθώντας χαλαρά το μοτίβο που πλουσιοπάροχα μας προσφέρει από το comedylab.gr. Πράγμα που σημαίνει ότι το κείμενο δε σταματά να δουλεύεται παραμένοντας φρέσκο. Το 2ο μέρος φαίνεται περισσότερο αναλλοίωτο εποχικά, εδώ κυριαρχεί η σάτιρα των διαχρονικών αντρικών και γυναικείων σεξουαλικών νευρώσεων. Δυο μικροενστάσεις είναι α. η εμμονή του Σίλα με τη ορθολογιστική διερεύνηση της Αγίας Γραφής (υπάρχουν 3-4 στιγμές χιουμοριστικού μεγαλείου αλλά νομίζω ότι είναι αρκετά πνευματώδης για να αναλίσκεται σ’ ένα τόσο εύκολο στόχο) και β. το στρώσιμο ενός χαλιού φτιαγμένου από τις παρενέργειες συγκεκριμένου είδους καπνίσματος ;-) όπου βάζει να στέκονται πολλά από τα ούτως ή άλλως ευφυή αστεία του.

Αλλά αν κάτι μπορώ να σημειώσω για κλείσιμο είναι το εξής οξύμωρο: ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα του Σίλα (και της παράστασης) είναι ότι πολλά από τα λεγόμενά του καταλήγουν αναφομοίωτα στο βρόντο είτε επειδή στριμώγνονται μέσα σ’ ένα παρατεταμένο μπαράζ γέλιου είτε γιατί απαιτούν προσεκτική δεύτερη ανάγνωση. Μια τέτοια σπατάλη μόνο θετικά μπορεί να πιστωθεί στον performer καθώς το στοίχημά του, προφανώς, δεν είναι να γεμίσει το χρόνο παρασυρόμενος σε και εκβιάζοντας το εύκολο γέλιο, αλλά να παρουσιάσει την εύθυμη ως παράλογη πλευρά των πραγμάτων σε συνδυασμό με τη διακριτή κατάθεση της προσωπικής του αλήθειας.

Advertisements

2 thoughts on “τίποτα όρθιο

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s