ένα πράμα που ξέρω για μένα

(post αυτεπίστροφο)

Γερνάω και πλέον δεν ανέχομαι τη βλακεία από τους ξερόλες.

Ξεκινάω με όλη την καλή διάθεση να συναναστραφώ και να συζητήσω ψάχνοντας την αλήθεια (στο παιχνίδι, στη δουλειά, τον έρωτα, τα κοινωνικά). Να βρω με τον συνομιλητή μου σημεία που συναντιόμαστε, σημεία που διαφωνούμε. Να ανακαλύψουμε λάθη και να επισημάνουμε σωστά. Να κάνουμε μια αποτίμηση και να καταστρώσουμε ένα πλάνο. Να καταπιαστούμε μόνοι μας ή να φωνάξουμε για βοήθεια. Να πορευτούμε διαλογικά, να διανύσουμε αποστάσεις, να βραχυκυκλώσουμε σε κάποιο εμπόδιο, να βρούμε τρόπο να το υπερκεράσουμε. Κι όλα αυτά ίσος προς ίσον, με τις ίδιες ευθύνες και την ίδια συμμετοχή. Ή συχνά να κάθομαι λιγάκι εγώ στο παρασκήνιο, να αφήνω τον άλλο να κάνει παιχνίδι κι άμα βρίσκω κάποιο σφάλμα ή κάποια δυσκολία να προτείνω μια εναλλακτική με τρόπο έμμεσο και αδιάφορο μη τυχόν και θεωρηθώ ότι υποκρίνομαι την αυθεντία. Ήρεμα και απλά.

Αλλά μη μου πεις να μιλήσω για ένα λεπτό με κάποιον που το παίζει ξερόλας. Γιατί μόλις καταλάβω ότι για τον άλλο είμαι απλώς ένας παθητικός όγκος που καταλαμβάνει χώρο στο δωμάτιο κάτι θολώνει μέσα μου. Αναστατώνομαι, εκνευρίζομαι, ξεκινάω και αναλίσκω τα αποθέματα καλής πίστης μου και προσπαθώ ευσυνείδητα να βρούμε έναν κοινό τόπο συνάντησης, φυσικά με ευθύνη του έτερου αποτυγχάνω, ανεβάζω λίγο τόνους, όπου να ‘ναι τα αποθέματα στερεύουν, κάποια τελευταία δοκιμή μπας και ξαναβρεθούμε στην ίδια συχνότητα, του κάκου, βρισκόμαστε πλέον σε δυο αντίθετους δρόμους στην Εγνατία και το διαχωριστικό κιγκλίδωμα ανάμεσά μας αποκλείει κάθε επαφή. Η επικοινωνία ακυρώνεται. Το πρόβλημα παραμένει. Η λύση αγνοείται.

Αποχωρώ, διακόπτοντας την επικοινωνία ή διακόπτοντας την επικοινωνία, αποχωρώ. Βράζω μέσα μου. «Μου είπε. Και του είπα. Και θα μου πει. Αφού έτσι. Κι όχι αλλιώς. Αλλά αυτός. Ε βέβαια. Ο ξερόλας. Ο ξερόλας. Ο ξερόλας«.

Δεν περνάνε 5 λεπτά και η φορτούνα του μυαλού μου ηρεμεί. Η ατμόσφαιρα καθαρίζει και η ορατότητα αποκαθίσταται. Η απόσταση μού επιτρέπει μια καλύτερη παρατήρηση. Χμ. Ίσως δεν είχε άδικο σε κάποιο σημείο εκεί πέρα. Αλλά ΜΟΝΟ εκεί. Γιατί στα υπόλοιπα… Αλλά πάλι, ΝΑΙ, είναι ξερόλας, όλοι το ξέρουμε, αλλά η αποψινή του εμμονή ίσως να ήταν μια από τις λίγες φορές που αν και ξερόλας είχε δίκιο. Και έτυχε σε μένα; Για να δω; Και γιατί δε τα βρήκαμε; Μη μου πεις γιατί εγώ ήμουν εκείνος που ναρκοθέτησε τη συζητήση; Αφού εγώ είμαι πράος και ανοιχτός. Εκτός με τους ξερόλες. Που, όμως, κάποτε κάποτε λένε και κάτι σωστό. Που σημαίνει ότι απόψε, εγώ, ωχ… εγώ ήμουν ο ξερόλας!

Στο ΄πα και στην αρχή, δεν τους συμπαθάω αυτούς τους τύπους.

Ίσως κυρίως γιατί μου υπενθυμίζουν ότι ό,τι αντιπαθώ εκεί έξω κρύβεται και εδώ μέσα.

4 thoughts on “ένα πράμα που ξέρω για μένα

  1. 2Σx2

    Χα, πιο πολύ μου άρεσε το τελείωμα. Γιατί, ας μην κρυβόμαστε εμείς που τα ξέρουμε όλα δεν ανεχόμαστε κάποιον που προσπαθεί να μας δείξει ότι και εκείνος τα ξέρει όλα.
    Στην πραγματικότητα όμως το πρόβλημα υπάρχει με εκείνους που δεν ξέρουν και τόσα αλλά νομίζουν πως τα ξέρουν. Αυτές είναι οι συζητήσεις με τις οποίες δεν βγάζεις άκρη. Αλλά μάλλον πάμε στο επίπεδο του βλάκα και όχι του ξερόλα πια. Από την άλλη όταν κάποιος πραγματικά ξέρει και με αδειάζει νιώθω βλάκας. Κι όλα μπερδεύονται!

    ΥΓ: Με το θέμα spam έχω πρόβλημα τελικά με όλα τα blogs στο wordpress και δεν μπορώ να καταλάβω τι φταίει…Άλλοτε τα σχόλια μου εμφανίζονται, άλλοτε όχι…ποιος ξέρει;

    1. sunCoater Συντάκτης

      Την έχω πατήσει τώρα τελευταία 1-2 φορές (να θυμώνω με ξερόλες και τελικά να έχω άδικο) και μάλλον δεν είναι σύμπτωση. Παλιότερα ήμουν πιο διαλλακτικός. Τώρα που πέρασα τα 20…

Υποβολή σχολίου

