τρέχοντας αντίστροφα

(post πού-θες-να-καταλήξεις;)

μια κάποια παραφωνία

Ο αφέτης έδωσε το σήμα εκκίνησης στην κούρσα των 5000μ. Προς γενική έκπληξη, την ώρα που οι αθλητές ξεχύνονταν προς τα πρώτα μέτρα της διαδρομής, ένας από αυτούς παρέμεινε για λίγο στη θέση του και αμέσως μετά άρχισε να τρέχει προς την αντίθετη φορά. Χρειάστηκαν μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να εστιάσει σ’ αυτόν όλο το γήπεδο και να ζουμάρει πάνω του ο τηλεοπτικός φακός. Οι κριτές τελούσαν προφανώς σε αμηχανία, ο επικεφαλής προσπάθησε να επικοινωνήσει με τα κεντρικά, επικρατούσε, όμως, μια αναπάντεχη -για την περίσταση- σιγή ασυρμάτου. Οι μόνοι που αρχικά δεν αντιλήφθηκαν τίποτα ήταν οι 14 «φυσιολογικοί» δρομείς που γύρω στα 200μ της κούρσας τους διασταυρώθηκαν με ένα πρωτόφαντο θέαμα: για πρώτη φορά στην αθλητική ζωή τους αντίκρυσαν κατά πρόσωπο έναν συναθλητή τους, συνάντησαν τη χαλαρή έκφρασή του, τα εκφραστικά του μάτια, το παλλόμενο στήθος του, τα σα πιστόνια γόνατά του. Συνηθισμένοι να κοιτούν πάντα μαλλιά, πλάτες και γάμπες ήταν σίγουρα μια σκηνή που μπορεί και να τους έμενε αλησμόνητη. Αλλά είχαν άλλα πράματα να σκεφτούνε εκείνη την ώρα. Εστίασαν ξανά στα κουλουάρ και τα πόδια των μπροστινών.

Μέχρι φυσικά τη κάθε επόμενη συνάντησή τους στα επόμενα 200μ. Κατά ένα περίεργο τρόπο ο Αντίστροφος απέφευγε να τρέχει στο εσωτερικό του στίβου, αλλά στο κουλουάρ 4 ή 5, πράγμα φυσικά που αύξανε τα μέτρα που διήνυε σε κάθε στροφή. Ήταν κι αυτός προσηλωμένος στο τρέξιμό του, έδειχνε αδιάφορος από το γενικό σούσουρο που είχε ξεσηκώσει και μετά το χιλιόμετρο είχε συν τοις άλλοις την έγνοια να αποφεύγει τους κριτές που του ζητούσαν με χειρονομίες να εγκαταλείψει. Ναι, οι κριτές είχαν πάρει γραμμή ότι κάτι παράνομο συνέβαινε κι έπρεπε να το διακόψουν πάραυτα, αλλά οι παρεμβάσεις τους δεν μπορούσαν να είναι και τόσο αποφασιστικές ή δραστικές, να τον πιάσουν πχ και να τον δέσουν χειροπόδαρα, αφενός γιατί κάτι τέτοιο δε συμβαδίζει με τα ολυμπιακά ιδεώδη (και υπήρχε κίνδυνος στιγμιαίας αντένστασης μέσω twitter και αποβολής των κριτών) αφετέρου δε γιατί πιθανόν θα παρεμπόδιζαν τους άλλους δρομείς με κίνδυνο να χαρακτηριστεί όλη η κούρσα άκυρη.

Ο Αντίστροφος συνέχιζε τις μοναχικές του στροφές κι ένας άνθρωπος ακόμα στον οποίο δημιουργούσε προβλήματα ήταν ο τηλεσκηνοθέτης του σταδίου. Συνηθισμένος να εστιάζει σε κάθε κούρσα (ημι)αντοχής σε ένα και μόνο στόχο (το γκρουπ των δρομέων) έπρεπε τώρα να χειρίζεται ταυτόχρονα πολλές μπάλες στον άερα, τους «φυσιολογικούς», τον Αντίστροφο, τους χειρονομούντες κριτές, το ενθουσιασμένο κοινό, τον αποσβολωμένο Ζακ Ρογκ. Ταράχτηκε και άρχισε να πανικοβάλλεται, ώσπου ανακάλεσε τον Τζακ από το Lost. Χάρισε στον εαυτό του 30 δευτερόλεπτα αποενοχοποιημένου πανικού και μετά είπε «αυτό ήταν». Καιρός ήταν να ξαναθυμηθεί την αγαπημένη του τέχνη, video clip στα τέλη των 90’s. «Τηλεόραση,  γήπεδα και μαλακίες. Δώστε μου ραγδαίες εναλλαγές πλάνων», βροντοφώναξε. Μακάρι να μπορούσε να βάλει το Right Here Right Now να γίνουν όλα χυμαδιό. Ψυχραιμία. Κάποιος άλλος σκηνοθέτης κάπου εκεί κοντά, στα επίσημα, σκεπτόταν τι θείο δώρο ήταν τούτο και πώς μπορούσε να το αξιοποιήσει για την τελετή λήξης. «Ένα εμβόλιμο σκετς, spice girls, αγγλικά ταξί, οι άγγλοι οδηγούν στα αριστερά, χμ, τουρίστες στην αγγλία, χμ».

Ένα θέμα που κανέναν ίσως δε φαινόταν να απασχολεί αρχικά ήταν αν ο Αντίστροφος έτρεχε γρήγορα ή όχι. Αλλά καθώς οι εναπομείνουσες στροφές όλο και μειώνονταν έγινε σαφές στο μάτι των προσεχτικών παρατηρητών ότι ο Αντίστροφος έτρεχε στο ίδιο τέμπο με το γκρουπ των πρωτοπόρων καθώς συναντιόντουσαν κάθε φορά στα ίδια σημεία. Δύο γύρους πριν από το τέλος μια ομάδα 3 αθλητών αποφάσισε να επιταχύνει και να αποσπασθεί, δεν ξέρουμε αν το ίδιο έπραξε και ο Αντίστροφος καθώς δεν υπήρχε το ανθρώπινο φόντο για να διαπιστωθεί η διαφορά. Καθώς χτυπούσε, πάντως, το καμπανάκι για τους αθλητές που έμπαιναν στην τελευταία στροφή, ο Αντίστροφος ήταν πίσω τους, κοιτώντας προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάτσε, μήπως αυτό σήμαινε ότι ο πίσω τους ήταν μπροστά τους;

Καθώς οι 3 αθλητές μπαίνανε στην τελική ευθεία και επιχειρούσαν το «σπριντ του σκοτωμού» ο Αντίστροφος είχε φτάσει στη μέση της 100άρας στροφής μετά (ή πριν;) τη γραμμή τερματισμού και όταν οι αθλητές ήταν 10 μέτρα πριν το τέλος ο Αντίστροφος περνούσε τη γραμμή μέσα σε ξέφρενα προσωπικά πανηγύρια που παρέσυραν και τον κόσμο σε μια φοβερή οχλαγωγία που πιο πολύ γινόταν για τη χαρά του θορύβου παρά για το ότι χαίρονταν ή καταλάβαιναν τι -πια- γινόταν. Ο Αντίστροφος απέφυγε τεχνηέντως και πάλι τους κριτές, πήρε μια σημαία της χώρας του από έναν ομοεθνή του που -τι βολικό- βρισκόταν πριν και όχι μετά τον τερματισμό και ξεκίνησε το γύρο του θριάμβου. Ο «νικητής» του φυσιολογικού γκρουπ έπραξε το ίδιο και για λίγη ώρα είχαμε το εξής παράδοξο, να κυματίζουν και να «τρέχονται» νικήτριες 2 σημαίες, η μία αριστερόστροφα, η άλλη δεξιόστροφα. Δεν κράτησε πολύ αυτό, οι κριτές επιτέλους βρήκαν το σθένος να σταματήσουν τον Αντίστροφο, δεν ήταν και πολύ δύσκολο τελικά, εδώ παραλίγο την προηγούμενη να μπουζουριάσουν ένα δρομέα από τη  νικήτρια των 4×100, γιατί αντί να παραδώσει σε dt τη σκυτάλη σαν πιστό σκυλάκι προτίμησε να πανηγυρίζει.

Σε 45 λεπτά ήταν η απονομή των μεταλλίων. Όλοι ήταν περίεργοι να δούνε ποιοι θα ανέβαιναν στο βάθρο, αλλά ήταν μια περιέργεια ψεύτικη που τρεφόταν μόνο από τα προσχήματα. Όπως όταν στα Όσκαρ διαγωνίζονται το χολιγουντιανό υπερθέαμα του βαρυσήμαντου σκηνοθέτη με την μικρή, ανεξάρτητη παραγωγή του εναλλακτικού πρωτοεμφανιζόμενου. Μερικές φορές το σκηνικό της περιέργειας και της αμφιβολίας στήνεται μόνο και μόνο για την απατηλή δόση της χαράς της προσμονής. Φυσικά νικητές ήταν οι φυσιολογικοί. Οι ελλανοδίκες ακύρωσαν τον Αντίστροφο. Ο κόσμος δε γιούχαρε, συνηθισμένος στη φυσιολογική ροή και τάξη πραγμάτων θεώρησε προφανές ότι ο Αντίστροφος θα είχε καταπατήσει καμιά 10αριά κανονισμούς τρεξίματος, απλώς κατά την απονομή χαιρόντουσαν για το εξτρά δωρεάν αλλαλούμ που τους είχε σερβιριστεί. Καμία ένσταση δεν κατατέθηκε, καθώς οι ενστάσεις κατατίθενται από τις επιτροπές των χωρών και όχι από τους αθλητές και η χώρα του Αντίστροφου μάλλον φάνηκε ότι δεν ήταν και ιδιαίτερα ευτυχισμένη με το όλο συμβάν.

Τα ΜΜΕ σκάλισαν λιγάκι το παρελθόν του Αντίστροφου. Κομματάκι εκκεντρικός, παλιότερα έτρεχε χωρίς παπούτσια, ερχόταν συχνά σε σύγκρουση με την Ομοσπονδία της χώρας του. Ένας συναθλητής του που τρέχανε μαζί βρέθηκε πριν 2 χρονιά ντοπέ, αυτό ήταν αλήθεια, δεν υπήρχε κανένα άλλο σχόλιο, παρά μόνο «υπενθυμίζουμε ότι ο Αντίστροφος διήνυσε σχεδόν στον ίδιο χρόνο γύρω στα 100 μέτρα παραπάνω τρέχοντας στο κουλουάρ 4″. Τα συμπεράσματα δικά μας.

Μετά από μια εβδομάδα ο Αντίστροφος έλυσε τη σιωπή του. Είπε ότι καταλάβαινε γιατί θεωρούσαν ότι τυπικά ήταν «παράνομος». Ο κανονισμός ορίζει οι αθλητές να τρέχουν με την αριστερή τους πλευρά προς το εσωτερικό του στίβου. Αναρωτήθηκε, όμως, αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί να τρέχει στην αντίστροφη φορά με την όπισθεν. Αυτό θα σήμαινε ότι θα έτρεχε και πάλι με την αριστερή του πλευρά στο εσωτερικό τού στίβου. Θα ακυρωνόταν τότε; Εξήγησε ότι θέλησε να στήσει μια παράλληλη εικονική κούρσα όπου δε θα επηρέαζε κανέναν από τους υπόλοιπους αθλητές, γι’ αυτό και ξεκίνησε με λίγη καθυστέρηση και έτρεχε στο κουλουάρ 5 όπου ποτέ κανείς αθλητής των 5000μ δεν τρέχει. Αν ήταν ντοπέ; Όχι περισσότερο ή λιγότερο από όσο όλοι οι άλλοι. Απάντησε ότι ήξερε ότι θα έχανε το μετάλλιο, αλλά η παγκόσμια προσωπική του κατάθεση είχε μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μετάλλιο. Και ποια ήταν επιτέλους αυτή η προσωπική του κατάθεση;

Ο blogger ευχήθηκε να είχε αποφασίσει να γυρίσει ταινία αντί να γράφει post. Και η συνέντευξη να ήταν ραδιοφωνική. Και κει που θα απαντούσε ο Αντίστροφος να χαλούσε η μικροφωνική εγκατάσταση χωρίς κανείς στο στούντιο να το καταλάβει. Θα γλίτωνε από τον κόπο να πρέπει να δικαιολογήσει ένα ζαλισμένο, μακρυνάρι, χαραμισμένο post. Δεν ξέρει, ίσως να έλεγε για την ήπειρο που αιώνες πριν το φυσιολογικό ήταν να σε αιχμαλωτίζουν δουλέμποροι, ίσως να έλεγε για την ήπειρο που δεκαετίες πριν το φυσιολογικό ήταν να υπάρχουν φυλετικές διακρίσεις ακόμα και στα μεταφορικά μέσα, τα σχολεία και τις τουαλέτες, για το τωρινά καθεστώτα που το φυσιολογικό ήταν να καταπνίγουν κάθε φωνή διαμαρτυρίας, για το ολυμπιακό ιδεώδες που το φυσιολογικό ήταν να στο εγχύουν υποχρεωτικά και τεχνητά ώστε να μην ευδοκιμούν αποκλίνουσες φωνές, για τους μεγάλους χορηγούς που το φυσιολογικό ήταν να προσέχεις τι φοράς, τι φωτογραφίζεις και τι λες, για τη νέα τάξη πραγμάτων που το φυσιολογικό ήταν να δημιουργεί νεόπλουτους και νεόφτωχους, για τη χώρα που γέννησε τους Ολυμπιακούς (πολύ παλιά, όχι τώρα πρόσφατα Ζακ) που το φυσιολογικό ήταν η ίαση των απορρυθμισμένων στατιστικών και ουχί των απορρυθμισμένων κατοίκων της, για τις γυναίκες αθλήτριες που το φυσιολογικό ήταν να παρελαύνουν με μόνο τα μάτια φανερά, για τους αθλητές κλάσης που το φυσιολογικό ήταν να ντοπάρονται όλοι για να συναγωνίζονται επί ίσοις όροις, για τους θεατές που το φυσιολογικό ήταν να διονυσιάζονται με τις επιτυχίες υποκρινόμενοι ότι δε γνωρίζουν… Ή πάλι μπορεί να το έριχνε στη φιλοσοφία της επιστήμης, στη φορά του χρόνου, στο σύμπαν που θα σταματήσει να διαστέλλεται, στο ποτήρι που πρώτα θα σπα και μετά θα ενοποιείται. Ή μπορεί και να ρητόρευε για την αξία του αντικομφορμισμού, τη σκέψη «έξω-από-το-κουτί», την αντίδραση στη μαζική στοίχιση και την αγελέα συμπεριφορά. Εξαρτώνται όλα αυτά από τι θα είχε διαβάσει πρόσφατα, κάποιο οικονομικοπολιτικό μανιφέστο, κάποιο βιβλίο του Χόκινγκ, κάποια αντιολυμπιακή μελέτη, κάποιο αναρχικό δοκίμιο.

Αλλά επειδή δεν είχε διαβάσει τίποτα το τελευταίο 3μηνο παρά μόνο σε εβδομαδιαίες συνέχειες το πρόγραμμα της τηλεόρασης πασπαλισμένο με λιγουρευτά καίτοι αphotoshopιάριστα κορμιά μοντέλων και ηθοποιών κατέθεσε ότι προτιμά τη Bonanza και τον MacGyver από τα σύγχρονα, υπογείως πομπώδη αμερικάνικα σίριαλ κι ότι η καρδιά του ανήκει πάντοτε στις κοκκινομάλλες παρά στις ξανθομελαχρινές. Και ολοκλήρωσε αινιγματικά γράφοντας ότι το μήνυμα του Αντίστροφου ήταν τόσο πολισχιδές που ο καθένας μπορούσε να το ερμηνεύσει όπως ήθελε. Όπως δηλαδή ακριβώς είχε αποφασίσει να ερμηνεύσει τους κανόνες τρεξίματος και ο ίδιος ο Αντίστροφος.

υγ. γιατί τρέχουν αριστερότροφα;

Advertisements

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s