χρωμοσωμικός κινηματογράφος

(νυχτεριδοpost)

…login to bat-chat channel…

<newRobinOnTheBlock>Ένα μειονέκτημα του The Dark Knight Rises είναι ότι ο σκηνοθέτης ξεδιπλώνοντας πολλά παράλληλα νήματα δράσης καταφεύγει σε αρκετές χωροχρονικές εκπτώσεις για να διατηρήσει όλες τις υποπλοκές συγχρονισμένες. Αλλά αυτό λίγο πολύ είναι και το μόνο μειονέκτημα της ταινίας.

<J4Jocker>afto ine olo? ke theoris mikro paraptoma to «opote-mas-volevi» senario? den exis tipota alo na pis gia tin tenia?

<newRobinOnTheBlock>Η ταινία είναι μέρος μιας μεγαλειώδους τριλογίας και ως τέτοια την αντιμετωπίζω. Ήταν η τριλογία όπου ο σκηνοθέτης της αποφάσισε να διηγηθεί σχεδόν ρεαλιστικά την ιστορία ενός σούπερ ήρωα. Ξεκινάει (Batman Begins) με τις απαρχές και την ωρίμανση της ιδέας για ανάληψη μασκοφόρου δράσης, τη μύηση στα μυστικά των πολεμικών τεχνών, την αιτιολόγηση των τεχνολογικών καινοτομιών. Συνεχίζει (Dark Knight) με την αντιμετώπιση δύο πρωτόφαντων αντιπάλων: του χαοτικού κακού που η ψυχωτική ιδιοσυγκρασία καθιστά υπέρτατα αδιάφορο και επικίνδυνο μπροστά στο έγκλημα και το θάνατο, και του συντεταγμένου καλού που ανταγωνίζεται σε μεθόδους, επιτυχίες, φήμη και διαστροφή. Και ολοκληρώνει (Dark Knight Rises) με το κλείσιμο των λογαριασμών καθώς το κακό επανέρχεται πιο δυνατό και πιο ύπουλο και πρέπει για άλλη μια φορά ο ήρωας να αναγεννηθεί μέσα στο ίδιο του το όραμά για να το αντιμετωπίσει. Κάθε επεισόδιο είναι το σημείο λήψης κομβικών αποφάσεων: στο 1ο διακυβεύει την εφησυχασμένη, πρότερη ζωή του, στο 2ο την ηρωική του φήμη, στο 3ο την ίδια του τη φυσική υπόσταση.

<J4Jocker>Entaxi. Se ka8e periptosi pantos i tenies tu mainstream goth giganta Barton itan kaliteres. Epeze ke o Nikolson.

<newRobinOnTheBlock>Το να συγκρίνεις τις δύο ταινίες είναι σα να συγκρίνεις ένα παιδικό κόμικ του Φάντομ Ντακ με το «Φύλακα στη Σίκαλη του Γκόθαμ Σίτι». Καμία σχέση. Ένας προς έναν οι ίδιοι χαρακτήρες απείρως αναδεικνύονται βαθύτερα και υποστηρίζονται ουσιωδέστερα από τη δομή και τους ηθοποιούς του κατά Νόλαν αναγνώσματος. Και μη μου λέτε για τον Τζακ. Ο άνθρωπος όπως πάντα έπαιζε τον εαυτό του.

<J4Jocker>Ekrixis ixe?

<newRobinOnTheBlock>Είχε, αλλά δεν είναι οι εκρήξεις το πιο εκκωφαντικό πράμα στο BatmanTrilogy. Το τρίτο μέρος έχω την αίσθηση ότι έχει λιγότερο μασκοφόρο batman και περισσότερο Γκόθαμ+συνεργασία+εσωτερικότητα από οποιαδήποτε άλλη ταινία. Τα πρώτα 40 λεπτά είναι ένα συνεχές κλείσιμο του ματιού του Νόλαν: σε μια σειρά από διαλόγους του «συνταξιοδοτηθέντος» με τον κύκλο του μας εξηγεί το γιατί της αποχώρησης και προεξοφλεί το ποτέ της επανάκαμψης. Λόγια του αέρα. Χαμογελάω. Παράλληλα, ο Νόλαν στήνει καλοσχεδιασμένα την παγίδα του αναπάντεχου. Μας πετάει το δόλωμα με τον νεαρό αστυνομικό που μετά τις 2-3 πρώτες του σκηνές ψιλοφανταζόμαστε ποιο θα είναι το μέλλον του, μόνο και μόνο για να αδρανοποιήσουμε τις κεραίες μας και να μας εκπλήξει εκεί που δεν το περιμένουμε. Και σε όλο το έργο ειρωνικές και ηρωικές ατάκες, επιπέδου Καζαμπλάνκας (βέβηλε!) εκτοξεύονται πανταχόθεν. «The victory had defeated you».

<J4Jocker>Kala, kala, pes ke kati enantia re pedi mu.

<newRobinOnTheBlock>Είπα στην αρχή. Κι επίσης ακόμα με ξενίζει η ανορθογραφία του 2ου μέρους με τα δίδυμα πλοία των μεγαλόψυχων πολιτών και κατάδικων. Που κάπως τη διορθώνει στο Rises με τη μυωπική αντιμετώπιση της ζοφερής κατάστασης από Στρατό και Αστυνομία εκτός Γκόθαμ.

<J4Jocker>Ti les re? Afu mu ipane oti sto telos ta batsonia xeskizonte gia to geniko kalo.

<newRobinOnTheBlock>Ναι, δίκιο έχεις, αν και εκεί θέλησε πιθανόν να δηλώσει κάτι άλλο. Μακριά από ιπτάμενες μηχανές και μηχανές του θανάτου, μακριά από σχέδια, κατασκοπεύσεις, μέτρα και αντίμετρα φτάνει μια στιγμή που η μάχη του κακού με το καλό ξαναγυρίζει στην πρωτόγονη γήινη μορφή της: δυο (ή 3000 χιλιάδες) άντρες να παίζουν μπουνιές όχι για το δίκαιο, το νόμιμο και το ηθικό, αλλά για την επιβίωση και μόνο.

<J4Jocker>Malon to apolafses.

<newRobinOnTheBlock>Το ξύλο όχι ιδιαίτερα. Αλλά κάθε λεπτό της ταινίας, ναι!, και πολύ παραπάνω. Ίσως να φταίει ότι είχα να πάω και 2 χρόνια σινεμά. Ποιος ξέρει, μπορεί ακόμα και Γούντι Άλεν να ΄βλεπα και να διασκέδαζα. Μετά τη Ρώμη λέει θα γυρίσει ταινία στην Αθήνα, όλοι οι χαρακτήρες είναι ήδη έτοιμοι, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Δε βρίσκει ωραίες σκηνές για το εναρκτήριο τρίλεπτο (όπως στο Παρίσι) και θα δείχνει, λέει, για 3 λεπτά τον Παρθενώνα. Ίδωμεν.

<J4Jocker>Ke ti apomeni?

<newRobinOnTheBlock>Η ερώτηση της Ρεντ: ως πότε οι άντρες θα συγκινούνται με τους ήρωες (Black Knight); Δεν ξέρω, υποθέτω ως τότε που οι γυναίκες θα συγκινούνται με τις χορεύτριες (Black Swan). Χρωμοσωμικός κινηματογράφος.

Advertisements

2 thoughts on “χρωμοσωμικός κινηματογράφος

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s