λευκό greatest hits

(post βγάλε κι αυτό)

Είμαι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος ροκ μουσικός. Γράφω τραγούδια. Αλλά αρνούμαι να γράψω τραγούδια που να περιέχουν τοπωνύμια. Μια μπόσα νόβα στην Κερατέα, μια έλλειψη ζωής στη Δραπετσώνα, ένα low-pressure στον Thames, μια bitter taste δίπλα από seven towers. Γιατί πώς θα μεταδώσω αυτό που θέλω να πω, αν το μπολιάσω με τον ιδιαίτερο αέρα μιας περιοχής που ο ακροατής ποτέ δεν έχει εισπνεύσει; Προτιμώ όλοι μας να πατάμε στην ίδια χωρική αφετηρία.

Είμαι ροκ μουσικός. Γράφω τραγούδια. Αλλά ποτέ δε θα γράψω ένα τραγούδι για τον έρωτα. Μια Angie, ένα river, μια αγάπη λόγω ωραιότητας. Γιατί τι να προσθέσω σε όσα άπειρα έχουν ήδη ειπωθεί; Θα μου πεις, κάθε ερωτική ιστορία είναι διαφορετική. Ναι, αλλά αποφλοιωμένη από τις προσωπικές μας εκδοχές καταλήγει πάντα σε δύο μόνο συνιστώσες: πόθος και πόνος. Να γράψω για μίσος; Όχι, όχι, πολύ επικίνδυνο και πολύ αδιέξοδο όλο αυτό.

Δε θα γράψω ποτέ τραγούδια επαναστατικά: δε νιώθω άνετα με τα μεγάλα λόγια. Κι ούτε για λαμπερά όνειρα: προκαλούν μόνο απογοήτευση. Δε θα γράψω τραγούδια αστεία: όχι το δυνατό μου σημείο. Φυσιολατρικά: είμαι άνθρωπος της πόλης. Αστικά: με μαγκώνει η ασχήμια τους. Παρεΐστικα: δρω σόλο. Μοναχικά: απαγορευτικά προσωπικά. Τραγούδια που στηλιτεύουν: ουδείς αναμάρτητος. Τραγούδια που ομφαλοσκοπούν: ποιον να ενδιαφέρουν. Δε θα γράψω τζιγκλάκια: σιχαίνομαι τις διαφημίσεις. Κι ούτε επιτομές της κοινωνικής πραγματικότητας: ας αφήσουμε κάτι για τους φιλόσοφους και τους bloggers.

Δε θα γράψω, βέβαια, και ποτέ τραγούδια για πράματα ασαφή, για ιδέες με τις οποίες δε νιώθω άνετα, για συμπεριφορές και θεωρίες με τις οποίες δεν είμαι εξοικειωμένος, θα ΄ναι αμήχανο για μένα και άδικο για τους θαυμαστές μου που απομνημονεύουν σαν ευαγγέλιο τους στίχους μου.

Ποτέ δε θα συνθέσω, επίσης, μέρη ορχηστρικά, είμαι τόσο δεμένος με τη διαδικασία γέννησης των στίχων μου που αυτό θεωρώ το σημαντικότερο κομμάτι ενός τραγουδιού, είναι το κυρίως μέσο με το οποίο θα εκφραστώ και θα επικοινωνήσω με τους ακροατές μου, χρειάζεται μεγάλη λυρικότητα ή χεβιμεταλιά για να καταφέρεις το ίδιο χωρίς λόγια και γω δεν είμαι καλός σε κανένα από τα δύο.

Είμαι ένα ροκ μουσικός. Γράφω τραγούδια. Όπως καταλαβαίνετε από τα παραπάνω, δεν πρέπει να έχω γράψει και πολλά στη ζωή μου. Για την ακρίβεια, δεν έχω γράψει ποτέ κανένα. Δεν έχει σημασία. Γιατί ποτέ στη ροκ μουσική το θέμα δεν ήταν η ποσότητα.

5 thoughts on “λευκό greatest hits

  1. Riski

    Τι θα λέγατε για λαρυγγισμούς; Συνθέστε μια μουσική, ό,τι σας κατέβει, και βάλτε τους στη θέση των στίχων. Όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι, καθένας ακούγοντας ό,τι ο ίδιος έχει ανάγκη. Ούτε ίχνος συμβιβασμού για κανέναν. Σατανικό; :D

    1. sunCoater Συντάκτης

      Καλημέρα, Riski! Ενθουσιάστηκα καθώς διάβαζα το σχόλιο, γιατί έβρισκα, επιτέλους, μια λύση στο πρόβλημά μου. Μέχρι που γκρεμίστηκα από την τελευταία λέξη: είμαι άνθρωπος της εκκλησίας εγώ!

      1. Riski

        Μα, αγαπητέ, ίσα-ίσα… Μαζί σας είμαι και το παιχνίδι της εκκλησίας έπαιξα. Γι’ αυτήν δουλεύω και μάλιστα αφιλοκερδώς, άδικα με παρεξηγήσατε. Διότι, τι θα ήταν η εκκλησία χωρίς τον σατανά; Στο άκουσμα του θηρίου κάθε πιστός στην εκκλησία του θα τρέξει να χωθεί για να του κρυφτεί. Αν, λοιπόν, δείτε τη λέξη που σας γκρέμισε σαν μια συμφέρουσα υπενθύμιση των κινδύνων που απειλούν τον άνθρωπο μακριά από την εκκλησία του, θα συνέλθετε αμέσως και, είμαι βέβαιη, θα με συγχωρήσετε.

        1. sunCoater Συντάκτης

          Δίκιο έχετε, Riski, μόνο που εγώ και οι λαρυγγισμοί μου δε θα ‘θελα να χρακτηριστούμε ως τέτοιοι (εξάλλου, την πατέντα την έχει κατοχυρώσει ο Alice Cooper νομίζω).

          Παράκληση: σε επόμενο -ελπίζω- σχόλιο μιλήστε μου στον ενικό, το ξέρω ότι είναι θέμα ευγενείας, αλλά και γω καλά καλά δεν έχω κλείσει τα 50.

        2. Riski

          Ελάχιστα είναι θέμα ηλικίας πάντως. Στην προκειμένη περίπτωση, συνειδητοποιώντας ότι μιλάω με άνθρωπο της εκκλησίας, με κατέβαλε το δέος και ξέχασα τους τρόπους μου. Όμως υπόσχομαι να διορθώσω στο μέλλον. :)

Υποβολή σχολίου

