μελίρρυτη

(post φωνορομάτζο)

honeytalkRoy Lichtenstein Ohhh…Alright

Η κοπέλα με την πιο γλυκιά φωνή του κόσμου δούλεψε για 4 χρόνια σε μια μεσαίου βεληνεκούς διαφημιστική εταιρεία. Η πιο γλυκιά φωνή του κόσμου; Όχι, δηλαδή, ότι υπάρχει κανά φωνογλυκύμετρο με το οποίο μετρήθηκε η φωνή της και μετά η ένδειξή του καταχωρήθηκε σε μια παγκόσμια database και μετά η σύγκριση έδειξε ότι είναι η Νο 1 και μετά τη συμπεριέλαβαν στο βιβλίο Γκίνες. Απλά η χροιά της ήταν τόσο ανεπιτήδευτα βελούδινη και σιροπιαστή και ηρεμιστική και ονειρική που όλοι στήνανε πηγαδάκια τριγύρω της μόνο για να την ακούνε (απλά το λες εσύ αυτό;). Οι φίλοι της την πίεζαν να γίνει παραγωγός ραδιοφώνου για να βγάλει χρήματα, αλλά εκείνη εκτός από πολύ γλυκιά φωνή διέθετε και πολύ ισχυρή ακεραιότητα και δεν ένιωθε καλά με την ιδέα ότι θα έβγαζε τα προς το ζην ασκώντας ένα επάγγελμα το οποίο θεωρούσε ότι δε θα ασκούσε αξιοπρεπώς και υπεύθυνα. Ήταν άλλωστε ευχαριστημένη με τη δουλειά της (γραφίστρια) γιατί ήταν κάτι που της άρεσε και μπορούσε να αφοσιωθεί και να διαπρέψει σε αυτό, όχι από τρελή ματαιοδοξία και διάθεση για ανέλιξη, αλλά γιατί ήθελε να είναι δημιουργική με ό,τι καταπιάνεται.

Κάποια στιγμή κάποιος τεχνικός τηλεπικοινωνιών κατέφτασε στο χώρο και εγκατέστησε το νέο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας. Το κέντρο ήταν, φυσικά, υπερσύγχρονο με όλα όσα περιμένει κανείς από μια τέτοια διάταξη: φραγές, προωθήσεις, πολυμερείς επικοινωνίες, κεντρικός τηλεφωνικός κατάλογος, LCD οθόνες, δυνατότητα παρακολούθησης συνομιλιών, όλα τα καλούδια τα είχε. Μετά από 4 κοπιαστικές ώρες εργασίας ο τεχνικός είχε σχεδόν ολοκληρώσει και πήγε να βρει τον διευθυντή στο κυλικείο όπου αρκετοί ξεγελούσαν τη πείνα τους με μερικά χοληστερινούχα σνακ. «Όλα ΟΚ», του είπε, «το μόνο που απομένει είναι η ηχογραφημένες απαντήσεις, καλέσατε τη Διαφημιστική τάδε, η κλήση σας είναι σε αναμονή κλπ κλπ. Σας έχω εδώ μια λίστα με το ποιες απαντήσεις είναι παραμετροποιήσιμες, μπορείτε να τσεκάρετε τι θέλετε και να τα στείλουμε για ηχογράφηση». «Ναι, κανά διακοσάρι πιστεύω να βγει, εκτός φυσικά κι αν το ηχογραφήσετε εσείς εδώ τοπικά». «Μα φυσικά γίνεται, αλλά δε θα σας το συνιστούσα, ξέρετε, οι φωνές που εμείς χρησιμοποιούμε είναι μελετημένα τόσο πράες, τόσο γλυκές, τόσο…». «Όπως θέλετε».

Η παρέα του διευθυντή ήταν εκεί και χασκογελούσε μέσα από πασπαλισμένα με μουστάρδα στόματα και ο τεχνικός δεν καταλάβαινε τι γινόταν, αλλά όλοι κοιτούσαν την κοπέλα με τη πιο γλυκιά φωνή του κόσμου που καθόταν σε μία γωνία και συνέτρωγε με τη φιλενάδα της, δεν υπήρχε περίπτωση να μην ηχογραφούσε εκείνη τις απαντήσεις. Όπερ και εγένετο, χρειάστηκε να την ενθαρρύνουν λίγο, εκείνη δεν ήθελε να εκτεθεί δημόσια, αλλά αφού θα ήταν για την εταιρεία στην οποία έτσι κι αλλιώς εργαζόταν, εξάλλου κανείς από έξω δε θα ήξερε ποια ήταν, η ηχογράφηση έγινε, κάποιο τρακ ξεπεράστηκε, η γλώσσα λύθηκε και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο. Τόσο υπέροχο που σε λίγο καιρό η εταιρεία δεχόταν πλήθος κλήσεων από πελάτες που η πρώτη τους ανησυχία ήταν να καταφέρουν να τηλεφωνήσουν σε ώρα αιχμής, ώστε να παραμένουν για λεπτά ολόκληρα στην αναμονή και να βουλιάζουν μέσα σ’ εκείνη τη θαυμαστή φωνή που τους μιλούσε, τους γλύκαινε και τους ηρεμούσε απρόσωπα. Πελάτες πραγματικοί ή υποκρινόμενοι; Άγνωστο. Αλλά και επουσιώδες, καθώς η αύξηση των εισεχόμενων κλήσεων είχε οδηγήσει και σε μια αύξηση των ανατειθέμενων project και βέβαια σε αύξηση του κύκλου εργασιών.

***

Έχοντας παρουσιάσει ως αυτό το σημείο το κύριο πρόσωπο και το ιδιαίτερο στοιχείο του δράματος, ένα σταυροδρόμι πολλαπλών επιλογών ζωγραφιζόταν μπροστά στο μολύβι του αφηγητή. Έπρεπε να αποφασίσει αν θα μετεξέλισσε την ιστορία ως:

– λαϊκή ελληνική. Η φτωχή πλην τίμια κοπέλα που επειδή η μάνα της της αποκάλυψε ότι η φωνή της ήταν το μόνο που είχε κληρονομήσει από τον αχρείο πατέρα της που τις παράτησε όταν ήταν 6 και 28 (καλά καλά 42) παραιτείται και αποφασίζει ενάντια στο χάρισμά της να κάνει μόνο δουλειές που δε χρειάζεται να μιλάει: συμπαρουσιάστρια πρωινής εκπομπής δίπλα σε μεγαλοδημοσιογράφο, πωλήτρια αλλαντικών σε μάρκετ χορτοφαγικής πόλης, γκαραζιέρισσα που επιθεωρεί το τρακαρισμένο αμάξι και μόνο μορφάζει τους «πώς-το-κατάντησες-έτσι» μορφασμούς.

– δικαστικό δράμα. Η κρίση (και καλά) οδηγεί την εταιρεία σε απολύσεις, μεταξύ των οποίων και την κοπέλα. Εκείνη τηλεφωνεί 3 μήνες αργότερα για κάποια χαρτιά και διαπιστώνει με έκπληξη ότι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις ηχογραφήσεις της, κινείται δικαστικά, η υπόθεση παίρνει δημοσιότητα, σ’ ένα κατάμεστο από δημοσιογράφους και ακροατήριο αστικό δικαστήριο οι δυο πλευρές επιχειρηματολογούν για την κυριότητα της ηχογράφησης: ανήκει στον κάτοχο του φυσικού (λάρυγγας, χορδές) ή του τεχνητού μέσου (κέντρο, κασέτα);

-«αθλητική» επιβίωσης. Εκεί που η ομάδα/σπασικλάκι του επαρχιώτικου σχολείου με τη βοήθεια του παρηκμασμένου ηθοποιού που το παίζει προπονητής/μέντορας κερδίζει ως το τέλος έναν έναν τους αγώνες μπάσκετ/ορθογραφίας: ΙΤΚ / διαφήμιση ραδιοφώνου / μεταγλώττιση Nemo / 11888 / σχολιασμός τελικού μουντιάλ.

-antisocial fiction. Κάποιος δημιουργεί ένα εμφύτευμα σιλικόνης που αναπαράγει τη φωνή της με μικροδιαφορές στη χροιά. Η Κυβέρνηση επιβάλλει την καθολική χρήση του εμφυτεύματος προσβλέποντας στο Global Tranquillizition. Σύντομα δημιουργούνται αναρχοεμπρηστικές ομάδες με την ονομασία FaqMeli. Η Κυβέρνηση για να την προστατέψει την στέλνει σ’ ένα αχαρτογράφητο νησί για να πατάει ένα κουμπί κάθε 108 λεπτά. Κάποιο αεροπλάνο πέφτει όταν ο πιλότος ταράζεται που την ακούει στη ραδιοεπικοινωνία να παραγγέλνει κινέζικο: 4, 8, 15…

-γουντιαλλενικό cineTourist. Ένας μεγαλογιατρός που μόλις έχει χάσει μια περιουσία στο παράνομο «τι χρώμα έχει η επόμενη γάτα» στοίχημα δεν έχει λεφτά για ταξί και επιβιβάζεται τζαμπέ στο ίδιο τρόλεϊ μαζί της. Όταν ο ελεγκτής του ζητάει να τον ακολουθήσει στο τμήμα, εκείνη προσφέρεται να πληρώσει το πρόστιμο και μια χωροχρονική αταραξία επικάθεται στο τρόλεϊ. Ο γιατρός βρίσκει την ευκαιρία να βγει εκτός κάδρου και να απευθυνθεί στην κάμερα ως σχολιαστής της ίδιας της ταινίας όπου πρωταγωνιστεί και αφού απαγγέλλει τον όρκο του Ιπποκράτη δηλώνει ότι από τούδε και στο εξής θα σταματήσει για χάρη της να παίρνει φακελάκια. Δεν έχει προσέξει, όμως, ότι πριν τελειώσει τη φράση του το ακίνητο στοπ καρέ έχει ρολάρει και όλοι τον ακούν να λέει ότι χρηματίζεται και ότι αυτή είναι η πρώτη γυναίκα χωρίς μεγάλα βυζιά που γουστάρει.

Θα μπορούσε, βέβαια, ο αφηγητής να συνεχίσει απλά αυτο-βιογραφικά. Κι έτσι έκανε. Έκλεισε το ipad, έσβησε το φως, ξάπλωσε δίπλα και τη φίλησε.

Advertisements

7 thoughts on “μελίρρυτη

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s