Παγκόσμιο Κέντρο Ονοματοδοσίας

Στο Παγκόσμιο Κέντρο Ονοματοδοσίας άλλη μια σύνοδος Eπανεξέτασης Aποδιδόμενων Oνομασιών ξεκινάει. Καθώς η σύνοδος συνέρχεται κάθε 10 χρόνια, πλήθος αιτήματα έχουν σωρευτεί για επιδίκαση.

Rename

Οι M. leonina και M. angustirostris αγανακτούν με τη διαιώνιση μιας παρά φύση κατάστασης. Επιζητούν ένα νέο, αυτόφωτο όνομα καθομιλουμένης που καμία σχέση να μην έχει με το χοντροελέφαντα της ξηράς, ειδάλλως θα υποχρεωθούν να απαιτήσουν την αποκλειστική χρήση της επιστημονικής τους ονομασίας (σημειώνοντας ότι δε θα είναι υπεύθυνοι τότε για το όποιο ντόμινο λατινολαγνείας προκύψει). Το βασικό τους επιχείρημα είναι ότι η ζωή ξεκίνησε στη θάλασσα – κι αυτό μάλιστα αιώνες πριν την ξηρά και άρα όλες οι κύριες ονομασίες από το νερό πρέπει να προέρχονται. Το προεδρείο τίθεται καταρχάς θετικά (ψιθυρίζοντας πίσω από χαρτιά ότι και οι επιστημονικές ονομασίες δανεικές είναι). Αλλάζει γνώμη, όμως, όταν σε μια έκρηξη ρεβανσισμού οι M. leonina (συνεπικουρούμενοι από ένα μάτσο διστακτικές «ανεμώνες») απαιτούν για την επόμενη χιλιετία οι ελέφαντες να ονομάζονται «χερσαίοι ελέφαντες».

Στη συνέχεια τα mundobasket και mundovolley αιτούνται να σταματήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου να αποκαλείται mundial σκέτο, θα πρέπει να αλλαχτεί σε mundofoot ή mundokicker ή ό,τι άλλο βολικό βρεθεί. Ισχυρίζονται ότι ποτέ δεν έβλαψε λίγη ακριβολογία. Το αντίθετο: δεν είναι πρέπον το κύρος θεσμών σπουδαιότητας και έκτασης όπως αυτά να υπονομεύεται λόγω μιας λεκτικής παρεκτροπής. Και επιτέλους, κανείς δεν μπορεί να μονοπωλεί το δικαίωμα στην παγκοσμιότητα. Το προεδρείο ενημερώνει ότι η αίτηση για αλλαγή ονόματος τρίτου (και μάλιστα μη παρόντος) εμπίπτει στις διατάξεις περί διατάραξης της αγαστής συναλληλίας, οι οποίες προβλέπουν μεγάλες κυρώσεις σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι κρύβεται δόλος ή ψέμα ή κακή πρόθεση. Τα συνασπισμένα mundosport εκπηγάζοντας ισχύ από την ένωσή τους απαντούν ότι αναλαμβάνουν το ρίσκο των πράξεών τους. Για ένα (σωστό) όνομα ζούμε!

Σειρά έχουν μια ντουζίνα πόδια (έξι δεξιά, έξι αριστερά). Με όλο το σεβασμό προς το προεδρείο αιτούνται την απόδοση ονόματος σε κάθε ένα από τα δάχτυλά τους κατά τα πρότυπα των υπερτιμημένων άνω άκρων, των χεριών. Για να προσθέσουν βαρύτητα στην παρουσία τους παραθέτουν χωρία της Ιλιάδας όπου διαφαίνεται ότι η αξία, το κύρος και η δύναμη των πολεμιστών εξαρτώταν όχι από τη δεξιότητα στα όπλα αλλά από τη στιβαρότητα και την ισορροπία που ελόγου τους παρείχαν. Συνεχίζοντας, αναρωτιούνται γιατί να υπάρχουν λέξεις όπως αντίχειρας, δείκτης και ωτίτης κι όχι αντίστοιχες  για τους «κάτω συναδέλφους». Ο πρόεδρος αντιγυρίζει ότι κάθε δάχτυλο του χεριού έχει μια ξεχωριστή χρήση και σημαντικότητα, εν αντιθέσει με τα δάχτυλα των ποδιών που δρουν ως ομάδα. Οι αιτούντες καταθέτουν ντοκουμέντα: στατιστικά που φανερώνουν ότι το μεγάλο ποδοδάχτυλο είναι ο άρχοντας του φετίχ, έγγραφα που πιστοποιούν ότι το μήκος του δεύτερου δαχτύλου είναι δηλωτικό του σπουδαιότερου DNA όλων, του ελληνικού, και video με σπάνιας ομορφιάς γκολ με εξωτερικό φάλτσο. Η γρανιτένια πίστη του προεδρείου κλονίζεται.

Ακολουθεί ένα μικρό διάλειμμα για καφέ, τσιγάρο, δημόσιες σχέσεις. Και στη συνέχεια ένα μικρότερο διάλειμμα γέλιου και χλευασμού όταν παρουσιάζεται η Νότιος Αμερική η οποία πληγωμένα αλλά θαλερά παρακαλεί να σταματήσει η λεκτική ή όποια άλλη εξάρτησή της από την Αμερική. Μη κατανοώντας την ουσία των λεγομένων, αφού είναι απολύτως φυσιολογικό γεωγραφικά το νότιο τμήμα της Αμερικής να αποκαλείται Νότιος Αμερική, το προεδρείο με συνοπτικές διαδικασίες αρχειοθετεί ως παράλογο και άτοπο το αίτημα.

Από τα πίσω στασίδια της αίθουσας σηκώνονται είκοσι σωματώδεις, αγριωποί ξανθοβόρειοι – πίσω και πλάι τους ακολουθούν δέκα αδύνατοι, ανέκφραστοι Αφρικανοί. Η παρουσία τους και μόνο επικαθίζει ένα πέπλο σιωπής και προσοχής στην αίθουσα. Πλησιάζουν το έδρανο. Οι πρώτοι καταθέτουν τα πιστοποιητικά τους ως γνήσιοι Βάνδαλοι. Αιτούνται ευγενικά (με το χαρακτηριστικό εκείνο τρόπο τους που έμεινε στην Ιστορία) να σταματήσουν να είναι συνώνυμοι της απειροκαλίας και της καταστροφής. Τόσες γενιές και φυλές έχουν περάσει διαλύοντας και ρημάζοντας, εκείνοι μόνο στιγματίστηκαν. Άδικο, κύριοι δικασταί. Ειδικότερα δεν το αντέχουμε άλλο να μας χρησιμοποιούν τόσο γαμημένα (συγνώμη κύριε πρόεδρε για τα γαλλικά (ένα λεξικό της γαλλικής που κι αυτό μάλλον για παραπλήσιο λόγο βρίσκεται στο ακροατήριο διαμαρτύρεται και σούσουρο σηκώνεται)), εντάξει, εντάξει, τόσο εξωφρενικά κλισεδιάρικα στα δημοσιογραφικά άρθρα για τα αποτελέσματα των καταλήψεων σε σχολεία και πανεπιστήμια. Όχι άλλες καταλήψεις! Όχι άλλες ανταποκρίσεις! Το προεδρείο ομονοεί με την ουσία του επιχειρήματος, αλλά συσκεπτόμενο μυστικά προβληματίζεται για το σε ποιον άλλο λαό να φορτώσουν όλη αυτή την φημισμένη αρνητικότητα. Κάποιος που να εισβάλλει όπου γουστάρει (έστω και μη επανδρωμένα) και να μη δίνει λογαριασμό σε κανένα. Χμμμ, δυσκολάκι. Οι Βάνδαλοι αγριοκοιτάζουν. Το προεδρείο καλεί την ασφάλεια. Μαζί με τους Βάνδαλους μπουζουριάζουν και τους Αφρικανούς, τους Κάφρους, προτού καν εκείνοι προλάβουν να μιλήσουν. Αίωνιοι θύτες και αιώνια θύματα.

Μια ομάδα από Έλληνες βουλευτές ζητούν να κοπεί ο ονομαστικός ομφάλιος λώρος με τους επίσης πολιτικούς γονείς τους και καταθέτουν αιτήσεις αλλαγής των επιθέτων τους. Στο κανιβαλιστικό ελληνικό πολιτικό σκηνικό δεν αντέχουν άλλο να τους καταλογίζονται οι παραλείψεις, τα αμαρτήματα και οι ανομίες των προηγούμενων γενιών. Ο πρόεδρος βρίσκει ενδιαφέρον, ανθρώπινο και βαθιά δημοκρατικό το αίτημα. –Υποθέτω ότι θα παραιτηθείτε και των ψήφων που σας ακολουθούν ελέω καταγωγής; -Όχι, βέβαια, το μόνο που επιθυμούμε είναι να αποδειχτεί ότι είμαστε και από μόνοι μας ικανοί και ευεπίφοροι στην υπόγεια συναλλαγή και να διασαφηνιστεί το ακριβές μερίδιο. Για χάρη των μεγαλοεργολάβων μερικές φορές ΠΡΕΠΕΙ να αποδεικνύεις ότι είσαι γνήσιος, αυτόφωτος, παχύδερμος χερσαίος ελέφαντας, έτσι M. leonina;

Μια ξυπόλητη κοπέλα πλησιάζει προς τα έδρανα έχοντας πλεγμένο ένα πορτοκαλί τριαντάφυλλο στα μαλλιά της. -Ποια είσαι εσύ πάλι; Και τι αμφίεση είναι αυτή; –Είμαι η μέρα των ερωτευμένων. -Και τι θες, να σε πούμε μέρα των ανθοπώλων; Ή μήπως μέρα του ψυχαναγκαστικού σεξ, χαχα! -Όχι, όχι, απλώς δε βρίσκω λόγο για τον προσδιορισμό. Νομίζω θα έπρεπε να λέγομαι μέρα σκέτη, αν είν -Μέρα Σκέτη; Τι επίθετο είναι πάλι αυτό; -Εννοώ ότι αν είναι να γιορτάζουμε τον έρωτα, δε βλέπω για ποιο λόγο χρειάζεται οποιαδήποτε περιοριστική επεξήγηση. Υπάρχει αλήθεια ποτέ κανείς που περπάτησε πάνω σε αυτή τη γη και δεν ερωτεύτηκε; Που δε σκίρτησε; Υπάρχει κανείς που δεν ένιωσε το τσίμπημα στην καρδιά, που δε στριφογύρισε από μαράζι μόνος στο κρεβάτι, που δεν ένιωσε να του χαρίζεται ο κόσμος όλος όταν βρήκε ανταπόκριση στον καημό και τον ίμερό του; Τα λόγια είναι περιττά, η μέρα των ερωτευμένων δεν είναι η μέρα του Γιάννη και της Μαρίας, του Βαγγελάκη και της Δημητρούλας, της Λήδας και της Όλγας, του Νάρκισσου και του εαυτού του, του Dr Ross και του προβάτου, της DirtyAp και του SmokyFive, του iRobot και της φλυτζάνας, του Πέτρου και της yamaha, της Σόφης και του Κλούνεϊ, του Goorge και της Anne, είναι η μέρα των ανθρώπων όλων, είναι η μέρα… η μέρα. Του άρεσε του προέδρου αυτή η παιδική, απλουστευτική λογική. Απέναντι στο φορτωμένο με άκοπη υποκρισία και υπερβολική κοινοτοπία εορταστικό πρωτόκολλο της 14ης, μια ανεπιτήδευτη προσέγγιση από την αθώα, γλυκιά, άμεσα ενδιαφερόμενη. Μόνο που ξεχνούσε μία παράμετρο: το χρόνο. Γιατί αν κάτι λείπει στον έρωτα δεν είναι η καθολικότητα, η αταξική και διαφυλετική παγκοσμιότητα, αλλά η διάρκεια. Ο έρωτας: ένα πίνακας που φθείρεται, ένα δέντρο που φυλλορροεί, μια λέξη που η σημασία της σβήνει. Ημέρα του τυφλωτικά εφήμερου, ίσως. Ή ημέρα της στιγμιαίας αλήθειας/ομορφιάς. Δεν ξέρει. Κάποτε αγόραζε μόνος του λουλούδια για τη γυναίκα του. Θυμάται ότι το ΄κανε, όχι όμως ακριβώς και το λόγο. Δεν πειράζει. Ας είναι καλά η γραμματέας του. Για να του θυμίζει όχι μόνο το πότε και το γιατί, αλλά και το πώς.

Advertisements

4 thoughts on “Παγκόσμιο Κέντρο Ονοματοδοσίας

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s