μικρό ερΓωΣτΗΡιΑκό

4x7seg-LED-circuitΠοτέ δεν ένιωσα άνετος στη Δ, την πτέρυγα εργωστηρίων στη Σχολή. Θες που ήμουν αδαής στα μηχανολογικά, θες που τον αγώνα για μια από τις ολιγάριθμες κονσόλες εργασίας τον έβλεπα ως θαλασσινή τροφική αλυσίδα όπου εγώ ήμουν πάντοτε το μικρό ψάρι, θες που στρατηγικά πάντοτε επέλεγα συμφοιτητές αστέρια για συνεργασία στα project, το αποτέλεσμα ήταν να μην πολυπατάω και πολύ συχνά εκεί πέρα. Όλα άλλαξαν, όμως, όταν ένα μεσημέρι Σαββάτου ακτίκρυσα εκείνη.

Ήταν (στο πιο matrixικό) η χειρίστρια, (ή στο πιο τυπικό) η επιτηρήτρια χώρου. Υπεύθυνη στις μεν βάρδιες της για τη μη διασάλευση της τάξης, στα δε βράδια μου για τη διασάλευση του ύπνου μου. Με θυμάμαι να διαλέγω πάντα θέσεις με θέα στο γραφείο της, να μπερδεύω καλώδια και να καίω πλακέτες καθώς χάζευα τα παλιοκαιρίσια γυαλιά της, με θυμάμαι να κάνω χάζι τη χάρη με την οποία αποκολλούσε το μηχανογραφικό χαρτί από τους κοινόχρηστους εκτυπωτές και να λιώνω κάθε που έμπαινε στο lvb και μπινελίκωνε γλυκά τους παραβάτες του φραπόγαλου, με θυμάμαι να ψάχνω στο βλέμμα της μία υποψία ανταπόδοσης, ένα trigger που να μου ανοίγει μια πύλη επικοινωνίας και προοπτικής.

Κάποτε γνωριστήκαμε καλύτερα. Κάτι παίχτηκε. Υπήρξε μία πρωτογενής top-down έλξη. Δεν ξέρω τι βρήκε σε μένα. Ίσως να με αντιμετώπισε σαν ένα εξωτικό ζωάκι που λίγη σχέση είχε με την πανίδα της πτέρυγας Δ, ίσως ήταν ο τρόπος που πατούσα το enter με το υπερμεγέθες μικρό μου δεξί δάχτυλο, ίσως το ότι ήξερα 3 τρόπους για να κάνω text replacement στον στριφνό editor της κονσόλας, ίσως η ατζαμοσύνη με την οποία χτυπούσα το κεφάλι μου στο shortCircuit κάθε λίγη ώρα. Ήταν ωραίο όσο κράτησε. Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που σύντομα της έδωσα δύο κλειδιά: 1. του σπιτιού και 2. του λογαριασμού μου στα Unix.

Οι φίλοι μου με προειδοποίησαν. «Μην της δώσεις το κλειδί. Ποιου σπιτιού, ρε; Χέστο το σπίτι. Του account σου ρε μαλάκα. Είναι πολύ νωρίς. Και τι θα γίνει αν βρει τις τσόντες σου; Ή ακόμα χειρότερα το αντίτυπο του «Οδηγός για αδέξιους μηχανολόγους». Και προς Μασίν, μη τυχόν και αναλάβετε project μαζί. Ελ καταστρόφικα!» Τους αψήφησα. Τι ξέραν αυτοί χωμένοι μες στα Bytes, τις πλακέτες, τα διαγράμματα ροής και τα αυστηρά deadline τους; Η αληθινή ζωή δεν είναι μια ξεκομμένη, stand alone εργασία που παραδίδεις για κάποιο μάθημα και μετά πετάς, είναι μικρά κομματάκια παζλ, βιβλιοθήκες που στήνεις βιβλίο-βιβλίο, ράφι-ράφι, πτέρυγα-πτέρυγα, είναι αρχεία-εμπειρίες ανεξάρτητων ερευνητών που τα ενώνεις για να φτιάξεις κάτι μεγαλύτερο. Import, link, gatherate, integrate.

Είχαν δίκιο φυσικά. Δεν βγάλαμε το εξάμηνο μαζί. Στα 3/4 χωρίσαμε και ακολουθήσαμε ανεξάρτητες πορείες. Εκείνη πέρασε με 9. Εγώ κόπηκα με 3,5. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της ήταν όταν έφυγε για ΣΚ στην πατρίδα της και μου ζήτησε να (απο)τελειώσω εγώ ένα 4πλό 7-segment-display που να δέχεται ως είσοδο δεδομένα από έναν αναγνώστη πιστωτικών καρτών και να εμφανίζει αριθμό και ποσό πληρωμής. Τα έκανα μαντάρα. Για εξιλέωση έφτιαξα ένα κουμπάκι που το πατούσες και εμφάνιζε στο 7-segment το όνομά της. Δεν της άρεσε: «σιχαίνομαι το υποκοριστικό μου». Δεν έγινε, όμως, κι έξαλλη. Μπερδεύτηκα. Αφελής: «έλα το βράδυ σπίτι μου για φαγητό». Με σχεδόν βουρκωμένα μάτια (αλλά, βέβαια, ψιλόκοβε και τσιγάριζε κρεμμύδια εκείνη την ώρα) ξεδίπλωσε κάτι που ίσως και να ΄ταν προετοιμασμένο από καιρό, μου είπε ότι δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε, θα συγχωρούσε ότι δε σκάμπαζα τίποτα από ολοκληρωμένα κυκλώματα VLSI, θα αδιαφορούσε για το ότι δεν καταλάβαινα τη θεμελιακή σημαντικότητα των χαμηλών συντελεστών θερμικής αγωγιμότητας στα τσιπάκια, αλλά το 7-segment-display, όχι, αυτό δε μπορούσε να το ανεχτεί, «ρε γαμώτο για σένα το κάνω, αν δεν μπορείς να διαχειριστείς ένα απλό  7-segment-display πώς θα αντιμετωπίσεις αύριο στην αγορά τους απόφοιτους των άλλων Σχολών, λογικές πύλες;, τις να τις κάνεις βρε τις λογικές πύλες, αυτές ξέρει να τις προγραμματίζει κι ένα γυμνασιόπαιδο, πότε πια θα στηριχτείς στις δικές σου δυνάμεις;»

Δεν ξανακούμπησα 7-segment-display. Ούτε VLSI. Και κάθε που άκουγα για θερμική αγωγιμότητα το μυαλό μου τρυπούσαν χίλια βελόνια. Αναγκάστηκα να αλλάξω κατεύθυνση στη Σχολή, ακολούθησα το θεωρητικό κλάδο όπου δε χρειαζόταν τόσες συχνές επισκέψεις στη Δ. Άργησα 2 χρόνια να πάρω πτυχίο. Τώρα έχω ανοίξει σουβλατιζίδικο. Είναι σχεδιασμένος σαν το εσωτερικό ενός ΗΥ, οι τοίχοι γεμάτοι τσιπ και κυκλώματα, ο πάγκος είναι το bus, τα σκαμπό οι θύρες εξόδου, η ψησταριά είναι η CPU, το ταμείο η μνήμη RAM, το ψυγείο ο σκληρός δίσκος, το στέρεο η κάρτα ήχου. Εκείνη την πέτυχα σε κάποια εκπομπή στην TV, μιλούσε για μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας στην οποία είναι project manager, ομορφούλα ακόμη, ξεχάστηκα και άφησα το μαχαίρι κοπής γύρου για ώρα πάνω στη καυτή ψησταριά, τη στιγμή ακριβώς που το έπιανα και τσουρούφλιζα το χέρι μου εκείνη κοιτούσε την κάμερα και σα να απευθυνόταν σε μένα: «και αυτό αποδεικνύει τη θεμελιακή σημαντικότητα των χαμηλών συντελεστών θερμικής αγωγιμότητας».

Υπερβολές. Τώρα τα θυμάμαι με γλυκύτητα όλα αυτά. Ασυμβατότητες. Σα να ΄μαστε τσιπάκια ζωντανά που προσπαθούμε να ταιριάξουμε τα ορίσματα των διαδικασιών/συμπεριφορών μας, τις λογικές και τις παράλογες πύλες εισόδου/εξόδου μας. Άλλοι σαν open source μοντέλα, φιλικοί και ανοιχτοί σε όλα τα καλέσματα. Άλλοι σα λίθινες γλώσσες μικροπρογραμματισμού, τυπολάτρες αυστηροί, με συγκεκριμένη σημασιολογία και άκαμπτες εκφράσεις. Άλλοι πιο ευέλικτοι, σα java χειρός, παντός καιρού και καταστάσεων, να ενθαρρύνουν την ακρίβεια αλλά να μη χολοσκάνε κιόλας.

Παντού και πάντα, όμως, όλοι σα πλακέτες προωτοετούς στο Τμήμα, να χτυπάμε error σε κάθε αλλαγή τάσης και με κάθε restart να γινόμαστε όλο και καλύτεροι.

4 thoughts on “μικρό ερΓωΣτΗΡιΑκό

Υποβολή σχολίου

