encore

Βραδυνές ώρες. Πίσω αυλή του Λυκείου. Εξέδρες. (Κουβέντες x Αγκαλιές x Πασπατέματα) σε όλους τους συνδυασμούς. Στις δώδεκα καληνυχτιζόμαστε. Τον βλέπω να απομακρύνεται στο ημίφως, με χαιρετάει από μακριά και βάζει τα χέρια στις τσέπες. Γυρνάω πλάτη, προχωράω. Ακούω το όνομά μου, τρεχαλητό, ξανά το όνομά μου από απόσταση αγγίγματος πια. Ξέρω τι θέλει. Τα χείλη μου βελούδινα, η ανάσα φραουλένια: «Ένα φιλί ακόμα».

morethanthis

Επιστρέφουμε από 6μηνα Erasmus και σαν τις ιππότισες του Αρθούρου συναντιόμαστε όλες οι τσούπρες γύρω από ένα στρόγγυλο τραπέζι και διηγούμαστε ιστορίες από Βορειοκεντρική Ευρώπη. Έχω ένα χάρισμα στο αφηγείσθαι, 19 στην Έκθεση, φαντάσου να χαζεύανε οι εξεταστές και τις πλαστικές μου κινήσεις, τα χέρια μου ακολουθούν στον αέρα σοκάκια και κανάλια, μορφοποιούν τους ήρωες των ιστοριών μου, σκιαγραφούν ένα λάγνο χαμόγελο σε μια κόκκινη βιτρίνα και ανακατεύουν παιχνιδιάρικα τους βόστρυχες του Γκούλιτ. Ζητάμε λογαριασμό, αλλά μας προλαβαίνει η κολλητή μου: «Περιμένετε ρε σεις, τα σφηνάκια από μένα, θέλω λίγο Άμστερνταμ ακόμα».

Άνεργη. Το απόγευμα κρατάω το ταξί του πατέρα μου. Στην αλλαγή βάρδιας διοχετεύω ελαφριά αρωματικά, ρίχνω μια βελέτζα που αγκαλιάζει καναπέ και σώμα, αλλάζω τα CD του Μητροπάνου με Oasis, πατάω στο pioneer το set2 με τους αποθηκευμένους ξενόγλωσσους σταθμούς. Οι πελάτες μένουν έκπληκτοι, οι γυναίκες βρίσκουν μιαν αναπάντεχη σύμμαχο, οι άρρενες βραχυκυκλώνουν από την αντιστροφή των ρόλων. Εκπέμπω οδηγική ηρεμία, ευθείες άνευ ξεσπασμάτων, στροφές αγκαζέ με τη φυγόκεντρο, το μόνο Fast είναι το FM Forward όταν μας πιάνει κόκκινο, μιλάω σιγανόφωνα και καθησυχαστικά, πετάω και λίγο chill out ορχηστρικό, η καμπίνα ένα στρώμα θαλάσσης κι εγώ το ελαφρύ κυματάκι που τους χαλαρώνει, σούρουπο κι όλα μοιάζουν ονειρικά, καθώς φτάνω Νέα Σμύρνη παρακαλούν για λίγη παράταση: «να κάνουμε άλλο ένα γύρο την πλατεία;»

Στη δουλειά. Μετά από 5-6 χρόνια έχω εντρυφήσει πλέον στα κατατόπια: μηχανήματα, συνάδελφοι, διαδικασίες, παγίδες. Κάπου χρειάζεται μια σύνοψη για το πρόγραμμα κατασκευών του νέου έτους. Ποτέ δε με δυσκόλεψε το power point, το κόλπο με τις παρουσιάσεις είναι να είναι σφριγηλές, καλοσχηματισμένες και χωρίς περιττές προσθήκες (χα, σαν τα στήθη μου ένα πράμα). Αρκετή ουσία, μετρημένα εφέ κι η τεχνική ορολογία να πλατσουρίζει στα ρηχά. Την ώρα της μετάδοσης το βλέπω στα μάτια τους ότι κρέμονται απ’ το στόμα μου, δεν έχω χάσει κανέναν εκτός από τους επαγγελματίες του χασμουρητού, καθώς αποσυναρμολογώ τον προβολέα με πλησιάζει ο προϊστάμενος 2 βαθμίδες παραπάνω και χαμογελώντας απαιτεί: «την άλλη εβδομάδα παρουσίαση για νέες τεχνολογίες».

Το «μη σταματάς» είναι ο στηριγμένος στα πόδια της Ικανότητας και της Προθυμίας καμβάς πάνω στο οποίο είναι ζωγραφισμένη η ζωή μου. Δεν ξέρω αν υποσυνείδητα κατηύθυνα τον εαυτό μου αποκλειστικά σε τομείς που τα κατάφερνα. Κι αν η αβίαστη διαθεσιμότητά μου ήταν φθηνό κόλπο για να αποσπώ τα εύγε. Ξέρω μόνο ότι η επαιτεία επιπλέον ποιότητας με γέμιζε πάντοτε με ευχαρίστηση. Μια ευχαρίστηση θερμή και διαχέουσα που ζέσταινε όλο μου το είναι. Κι είναι τόσο πρωτόγνωρο αυτό που με διακατέχει τώρα, έτσι καθώς κείτομαι ακίνητη και καταφοβισμένη. Γυμνή, ένα σεντόνι σκεπάζει το σώμα μου, απ’ το δάχτυλο του ποδιού μου κρέμεται μια ετικέτα. Προσπαθώ να θυμηθώ τα λόγια του More than this, αλλά δεν μπορώ να συντονιστώ μαζί του. Νιώθω ένα μάγκωμα σε μυαλό και ψυχή, κινούμαι σε αργή κίνηση σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, προσπαθώ να δράσω αλλά αδυνατώ. Κι αυτό που με τρομάζει περισσότερο απ’ όλα είναι που ‘μαι τόσες ώρες ξαπλωμένη εδώ, μέσα στο πηχτό σκοτάδι και πάνω σ΄αυτή την παγερή, ισοπεδωτική πλατφόρμα, κι ακόμα δεν έχω ακούσει (δεν μπορώ ή δεν υπάρχει;) κανέναν να μου φωνάζει «θέλω κι άλλο», «πες κάτι», «λίγο ακόμα».

2 thoughts on “encore

Υποβολή σχολίου

